Month: septembre 2018

Conservació

La conservació la nostra raó de ser

L’objectiu principal de la Fundació Emys és la conservació de la natura. Des de fa 30 anys ha treballat amb aquesta finalitat, especialment per a la conservació de la tortuga d’estany (Emys orbicularis) i el seu hàbitat. Les zones humides son ambients molt interessants per a la biodiversitat, i que malauradament han anat desapareixent del nostre territori degut principalment a les activitats humanes. És per això que la Fundació Emys treballa per a la seva preservació i creant noves zones humides on pugui viure la tortuga d’estany, i moltes altres espècies d’amfibis, rèptils i invertebrats. En aquesta tasca la custòdia

Les col·laboracions, una de les bases de la Fundació Emys

En aquest primer post des de la direcció de la Fundació Emys volem fer èmfasi en les col·laboracions que com a entitats ens fan arribar on no podríem per nosaltres mateixos. Les col·laboracions amb la resta d’entitats del territori són essencials per nosaltres per molts motius: ens permeten connectar amb la resta de teixit social del territori, ens permetren difondre el nostre missatge, permet que saba nova entri amb nous projectes i sumi noves experteses a la nostra realitat. Fundació Astres és l’entitat que ens aporta l’expertesa a nivell social, una entitat amb presència al territori i amb una trajectòria

Custòdia

Treballem junts per conservar, la custòdia

Avui us presentem l’àrea de gestió agrària i forestal sostenible. Sóc l’Ander Achotegui, ambientòleg i doctor en ecologia per la UAB, i responsable d’aquesta àrea des que em vaig incorporar a l’equip de la Fundació Emys a principis de 2017. La gestió agrària sostenible que realitzem a Fundació Emys es basa en tres eixos principals: l’agricultura d’Alt Valor Natural, la custòdia i la recerca i transferència de coneixement. L’agricultura d’Alt Valor Natural (AVN) és “aquella agricultura capaç de sostenir alts nivells de biodiversitat”, i que, evidentment, s’emmarca dins l’agricultura ecològica. La Fundació Emys té per objectiu principal la conservació de la

Benvinguts al blog de la Fundació Emys

Amb la vocació de comunicar, compartir i reflexionar sobre la conservació de la natura i el dia a dia de l’entitat, i en nom seu us dono la benvinguda a aquest blog. Com ja sabeu Fundació Emys és hereva d’ADEPAR, nascuda el 1987 i que treballa des de llavors en la conservació i gestió sostenible del nostre territori, amb especial èmfasi en la conservació de la tortuga d’estany i les zones humides. Ho fem a través de la recerca, la gestió, la custòdia, la conservació l’educació i l’economia verda del territori i fomentant la conservació de la seva biodiversitat i

Dinar natura Emys

Aquest passat 16 de setembre, la Fundació Emys amb la col·laboració de la Xarxa de Custòdia del Territori, va celebrar al Rebost de Can Moragues el Dinar Natura Emys, un dinar benèfic per a recaptar fons per a la conservació de la tortuga d’estany i la millora del seu hàbitat, amb la construcció de dues noves basses. El dinar va comptar amb els padrins de la Setmana de la natura Pilarín Bayés, Albert Bosch i els Amics de les Arts, finalitzant amb un concert d’Andrea Motis, Josep Traver i Christoph Mallinger. Prop d’un centenar de donants van poder gaudir d’un