NATURE IS PART OF YOU

Discover our project

Visit us
HELP NATURE

Become sponsor, donor or volunteer

COLLABORATE

Fundació Emys is a non-lucrative entity dedicated to nature conservation, specially in wet zones and of the European pont turtle (Emys orbicularis), thorugh investigation, management, conseravation, education and sensibilization.

The entity works with the territory actors, helping them doing a sustainable management, promoting the agroecology, sustainable forestry management, environmental education and ecotourism.
Fundació Emys works through investiagions, management and education in forest, agrarian and wet zones to prosper its conservation.

We work with land owners, managers, experts and users of the territory to promote a long term biodiversity conservation, where the different actors of the territory take part ot its sustainable management.
The foundation objective is the study, protection and divulgation of the natural and cultural heritage linked to the natural environment through land stewardships, with special emhasis in wet zones and the European pond turtle.

Fundació Emys accomplishes its purposes while promoting the environmental volunteering and, specially, the natural heritage conservation between young people and disadvantaged collectives.
Fundació Emys’ project was born in 1987 with ADEPAR, a few young people from Riudarenes grouped together to conserve several wet zones with European pond turtle populations.

In 2003, with Riudarenes’ town hall support and some patrons, the project takes a definitive impulse and Fundació Emys is created, for the natural heritage conservation in Catalunya.

If you want to know all the projects and actions we carry out in each area download our anual memory.

Memòria anual 2017 (pdf)

Conservation

Know our strategic lines and biodiversity conservation projects

Land Stewardship

Get to know us, why and witch land stewardship projects are we working on.

Education

Learn about our educational offer and educational project for all ages.

Green economy

Discover how to promote an economy with benefits to our nature.

Fundació Emys News

Espai

Can Moragues

The Can Moragues space is a rural estate located in Riudarenes that the Emys Foundation has restored to become its center of nerve. In Can Moragues you can come and take a walk on the estate knowing more details of our nature, participate in recreational activities, workshops, training or also come to buy or to make a good meal in harmony with nature.

L’Espai Can Moragues es troba a la Carretera de Santa Coloma km 21,1 de Riudarenes i està oberta a tothom i de Dilluns a Diumenge perquè tothom la pugui gaudir.

Experiences Emys

El sistema Cocoon: ecotecnologia al servei de la restauració ecològica i l’agricultura de secà

A la finca de Can Moragues s’ha creat un itinerari demostratiu que ensenyarà de forma visual i didàctica els beneficis de la metodologia “Cocoon”, mostrant en un recorregut de menys d’un quilòmetre de llargada tres de les principals aplicacions d’aquest dispositiu.

Data: 05/07/2019
Horari: de 09:15 a 13:30 hores
Professorat: Ander Achotegui, Josep Maria Alcañiz i Vicenç Carbassa
Preu: gratuït

ÀPATS DE MASIA

Vine a viure una experiència realment rural amb Sergi de Meià!

Data: 13/07/2019
Horari: de 19:00 a 23:00 hores
Lloc: finca i masia de Can Moragues
A càrrec de Sergi de Meià
Preu: 50€

CASAL AMBIENTAL D’ESTIU 2019 · VIATGE AL CENTRE DE LA TERRA

El casal d'estiu que us proposem és una aposta per gaudir de l'estiu en un entorn únic i amb una proposta educativa en el temps de lleure de qualitat.

Data: Del 25 de juny al 10 de setembre, excepte les setmanes del 12 al 25 d’agost.
Horari: de 08:00 a 17:00 hores
Professorat: Tècnics Can Moragues
Preu: Depèn

TALLER D’ELABORACIÓ DE RATAFIA

Si creus que la Ratafia és part de la cultura de la nostra terra, ets seguidor incondicional del seu gust i aroma, però quan arriba el juny no saps ni com posar-t'hi, aquest taller és per a tu. Aprendràs què és la Ratafia, com fer-la, filtrar-la i degustar-la. Anima't a venir, sortiràs amb la teva pròpia Ratafia cap a casa!

Data: 8, 22 i 23 de juny
Horari: 10.00 a 13.00 o de 16.00 a 19.00 hores
Professorat: La Sobirana
Preu: 45€
All articles loaded
No more articles to load

Collaborate with our organisation

Become donor

Make a donation to help maintain the Fundació Emys alive. You can give us what you like and you will enter on our donor programme.

Become volunteer

Help us with your effort to boost our projects! As a volunteer you will enter in our volunteer program and you will be able to receive training in specific issues of the organisation.

Organise a CSR

Help preserving nature by organizing a CSR event with your entreprise. Teambuilding by helping nature.

Sponsor a terrapin

Turtle tracking is done since 1987 and we have managed to have the longest known record worldwide of turtle populations. Sponsor a turtle and help us keep preserving Emys orbicularis!