Formacions i xerrades

Jornada tècnica: Custòdia agrària

Aquesta jornada es basa en la custòdia del territori, un conjunt d'estratègies que cerquen implicar els diferents agents del territori en la conservació dels valors naturals, paisatgístics i culturals. La custòdia agrària adapta aquesta metodologia a l’àmbit agrari a través d'acords entre els gestors de la finca i l’entitat de conservació. Amb aquest acord, el pagès té accés a aplicar una sèrie de mesures en la seva gestió que busquen millorar el seu rendiment productiu i econòmic a partir d’optimitzar les interaccions amb el medi natural, tant dins com fora dels camps (boscos, marges, etc.). En aquest sentit, l'aportació de valor de la custòdia pot arribar a donar a les finques un reconeixement i/o un retorn d'aquelles accions o metodologies sostenibles i agroecològiques que la certificació en agricultura ecològica omet.

11.00 h
Presentació de la jornada. D’on ve la custòdia? El cas de Fundació Emys
Sr. Ander Achotegui, director de la Fundació Emys.

11.45 h
Beneficis custòdia del territori i visió des de la perspectiva de l’assessoria
Sr. Jordi Puig, ambientòleg i fundador de l’Espigall.

12.30 h
Experiències d’èxit i visió des de la perspectiva dels productors. Productors en custòdia amb Fundació Emys.

13.00 h
Tast de productes en custòdia i debat

13.30 h
Cloenda de la jornada