Una mirada enrere al 2018

08/01/2019

Tanquem un 2018 amb aspectes positius i inquietants, d’una banda la situació ambiental global és cada vegada pitjor i sembla que la societat i els seus governants segueixen d’esquena a una realitat cada vegada més preocupant i amb més impactes directes

L’auge de partits polítics populistes de dreta o extrema-dreta en molts dels països desenvolupats mostra l’ostracisme de la societat occidental, que lluny de voler acceptar una realitat dura s’aferra a promeses impossibles o a la negació de l’evident, la crisi ambiental és aquí, hi és des de fa com a mínim 8 anys i no podem tornar a una situació social com la de fa 20 anys perquè ja no disposem dels recursos fòssils per a sostenir un creixement desmesurat i “indefinit”. Les solucions enfocades a resultats curt-terministes i a propostes poc realistes no deixen de ser els últims intents frustrats d’evitar acceptar una nova realitat, la dels desenvolupament sostenible.

Ha quedat ja clar que aquest nou model no s’implementarà des de les posicions de poder de la nostra societat  i és que darrera d’aquests fracassos globals com la COP24 de Katowice descobrim que l’adopció de noves formes s’ha de fer des de baix, com a ciutadans i amb exemples clars i concrets i sumant sinèrgies per aconseguir un pacte que sigui una solució a llarg termini. Això és el que hem estat fent incansablement des de la Fundació Emys aquest 2018, oferint opcions per tal que la ciutadania pugui optar per formes de consum més responsables, però també oferint informació i coneixements per saber l’abast de la problemàtica, generar consciència. Però no només això, ens hem esmerçat per ajudar a estructurar un tercer sector potent al nostre país, que defensi més i millor la conservació de la natura i la atenció cap als nostres problemes ambientals.

Tanquem un any amb la satisfacció d’haver ofert opcions de consum i de vida més sostenibles per a tots i per a vetllar per una societat més sostenible i que els decision-makers sentin més i millor la veu de les problemàtiques ambientals. Pel 2019 ho seguirem fent, incansablement, i comptem amb tu, amb tots vosaltres perquè adoptant formes de consum i de vida determinades, ajudeu a que aquest canvi sigui possible.

Bon any 2019, esperem que aquest sí, sigui el del canvi.
  • 2018