Vitamina 'N' per combatre l'emergència climàtica

16/11/2022

Des de Fundació Emys impulsem un projecte per reanimar la part de la societat que pensa que hem perdut la jugada en el context d’emergència climàtica.

L’emergència climàtica ha generat un clima desesperançador entre els joves, i no tan joves, que pensen que ja hem perdut la jugada i no hi tenim res a fer. Si bé és cert que el punt de partida és descoratjador, hem d’admetre que de la mateixa manera que som part del problema, també podem ser part de la solució. Aquest és el missatge que des de Fundació Emys volem potenciar a la població de la Plana de la Selva i de més enllà amb el projecte Vitamina N.

Aquest projecte vol aconseguir un major interès i implicació per part de la ciutadania en la conservació de la natura, crear noves sinergies i col·laboracions amb actors del territori, i principalment aconseguir la mobilització positiva del sector més jove de la població. Això s’aconseguirà amb un seguit d’accions, dinàmiques i propostes molt innovadores que volen canviar la manera en com ensenyem i com aprenem sobre la natura, acostant-se als joves, principalment, a través d’espais, canals i missatges dissenyats per assolir-ho.

Aquest projecte combinarà diverses metodologies que actuaran com a reclam, com per exemple l’art per generar curiositat, tallers i dinàmiques en centres educatius, una Cafeta ambiental en espais dels municipis, i finalment un Podcast audiovisual presentat pel creador de continguts Joan Grivé (@sir.joan) per abastar més enllà del territori immediat. A més, totes aquestes accions aniran enfocades a impulsar la mobilització i el voluntariat ambiental per augmentar l’impacte.

El projecte s’executarà durant el primer semestre de  l’any 2023 i es portarà a terme als municipis de Sils, Santa Coloma de Farners, Caldes de Malavella, Anglès, Maçanet de la Selva, i serà reproduïble en altres municipis que es vulguin implicar en el projecte. De moment, a tots els que han confirmat la seva participació en el projecte, s’hi portaran a terme les activitats in situ, si bé s’espera participació transversal i que la gent es mobilitzi per assistir a les accions.

Quines ganes!