PROGRAMA DE TREBALL I FORMACIÓ (PTIF)

CALENDARI:
INICI: Novembre 2022

FINAL: Novembre 2023

OBJECTIUS:

• Adquirir i/o millorar els coneixements i les competències en horticultura ecològica, jardineria sostenible, gestió forestal sostenible i sostenibilitat (energies renovables, reducció de residus i eficiència energètica)
  • Millorar la capacitat d’organització, de treball en equip, d’autogestió, coordinació en l’àmbit laboral
  • Millorar el nivell d’idiomes vehiculars i cultura del territori, reforçar i crear vincles socials amb els treballadors i voluntaris, col·laboradors i clients de Fundació Emys.
  • Promoure les tasques que siguin de l’interès del treballador/a, per tal d’avançar en la consolidació del seu perfil professional
  • Participació en treballs amb altres empreses col·laboradores, per tal que la persona desenvolupi una xarxa laboral el més extensa possible, assegurant la seva futura ocupabilitat.

PRESSUPOST: 38.443,92€

RESUM:

El programa de Formació i Treball (PTIF) en el qual la Fundació Emys hi col·labora permet la inserció laboral de joves migrants a Catalunya, als quals ha ajudat a la seva inserció social i laboral a través del treball i la formació. La Fundació treballa amb altres projectes socials com la Fundació Astres i té una llarga experiència i recorregut en aquest àmbit.

Les persones contractades reben una acollida i presentació de tot l’equip de treball, així com també reben formació de les tasques que són de més interès pel treballador/a per tal de donar-los-hi la màxima prioritat possible en l’elecció del lloc de treball.

El primer mes realitzen una roda de tasques, de forma que el treballador/a pugui provar i experimentar les diferents tasques, fomentant l’aprenentatge i podent valorar així quines són les que més li interessen. Seguidament realitzen les formacions en agricultura ecològica, jardinera i silvicultura sostenible i energies renovables.

RESULTATS

• Els resultats esperats són una millora substancial en les capacitats descrites als objectius específics. Es buscarà un equilibri, intentant millorar les capacitats menys desenvolupades, per tal d’assolir uns mínims que fomentin la seva inclusió laboral i social.
  • A la finalització del projecte.

Això ha estat possibe gràcie al Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, de la Generalitat de Catalunya, del Servicio Público de Empleo Estatal i del Fons Social Europeu. “El Fons Social Europeu inverteix en el teu futur”.