Casal ambiental d’estiu 2018 · Enlaira’t. L’escola de vol de la natura.

Data: Del 26 de juny al 8 de setembre
Professorat: Directors i Monitors de lleure titulats
Preu: Clicar a més informació
INSCRIU-TE
El casal d'estiu que us proposem és una aposta per gaudir de l'estiu en un entorn únic i amb una proposta educativa en el temps de lleure de qualitat.

Tenint en compte el perfil de la nostra entitat, els seus objectius, la tasca que ha anat desenvolupant al llarg d’aquests anys i l’experiència dels casals realitzats; els objectius que ens plantegem a l’hora de dur a termes aquesta tasca són:

• Conèixer i respectar el medi natural de l’entorn de Riudarenes amb curiositat i interès
  • Potenciar la inquietud dels infants segons els seus interessos
  • Educar en valors
  • Aprendre significativament en un entorn lúdic i educatiu
  • Adquirir hàbits d’autonomia en les activitats quotidianes tan individuals com grupals
  • Fomentar el respecte per enfortir la cohesió del grup

A nivell més específic, aquest any per la temàtica escollida, els objectius formulats són:

• Conèixer els ocells i el seu món
  • Aprendre a identificar els ocells

Edats

De  P3 a 6è. A partir del 30 de juliol es podran inscriure els infants que han cursat P2 i el setembre comencen P3.

Aquest any a part d’haver-hi els grups de petits, mitjans i grans, també hi haurà el grup de Súpergrans. Aquest grup és nou i volem que sigui un grup format per els infants més grans del casal que tenen un alt interès en la natura.

Del 25 de juny al 3 d’agost i del 20 d’agost al 7 de setembre

Acollida de 8:00 a 8:30h

Matins de 8:30 a 13:30h

Menjador de 13:30 a 15:00h

Tarda de 15:00 a 17:00h

Metodologia

Tenint present que estem fent educació en el lleure i que el casal és un espai educatiu, a l’hora de fer la programació de les activitats, amb els coneixements que han de tenir els monitors de lleure, hem tingut en compte que es treballessin diferents aspectes i que a l’hora hi hagués un equilibri entre aquests (joc simbòlic, activitat física, llenguatge, creativitat, descoberta de l’entorn, entre d’altres). El casal es distribuirà a partir de grups d’edat i en funció de les inquietuds i motivacions de cada infant.

Enlaira’t. L’escola de vol de la natura. Eix d’animació general.

L’escola Enlaira’t ofereix als infants un espai per aprendre tot el que envolta el món del vol de la mà dels millors experts en aquesta matèria, els ocells. Amb ells i els treballadors de l’aeroport de Fundació Emys (monitors i monitores) ens endinsarem en:

• els tipus d’ocells que volen per l’espai aeri
  • les diferents companyies (aquàtics, miagradors, rapinyaires…)
  • els diferents tipus d’aeroport (basses, camps, boscos..)
  • les tècniques de vol
  • sistemes de comunicació i identificació (cant, plumatge, ratres…)
  • Així com amb les adversitats que es troben (contaminació, reducció hàbitats, invasors…)

Com que els coneixements a adquirir són molts, aquests temes els treballarem per: els ocells comuns (1era setmana), els ocells aquàtics (2ona setmana), ocells migradors (3era setmana), ocells rapinyaires (4a setmana), els exòtics (5ena setmana) i els domèstics (6ena setmana). La temàtica es treballarà tenint en compte l’edat dels infants, les seves inquietuds, a través del joc, activitats dirigides i la visita d’externs que ens ensenyaran moltes coses.

Preus

preus casal 18

Altres coses a tenir en compte

• El dia 19 de juliol, farem una sortida molt especial al Cim d’Àguiles, per conèixer aus rapinyaires. Horari de 9 a 15 hores. Opcional. Preu a part. Informació més endavant.
  • Els dies 27 i 28 de juliol seran especials i passarem una nit a Can Moragues. Casal normal, ens tornarem a trobar el dijous a les 18h per aquells infants que vulguin passar una nit a la finca. El divendres farem horari normal de casal. Opcional. Preu a part. Informació més endavant.
  • Si no hi ha un mínim d’inscrits en alguna data o franja horària l’entitat valorarà si tira endavant l’activitat o no.
  • La inscripció queda formalitzada un cop s’ha fet el pagament.
  • ES PRIORITZARAN LES INSCRIPCIONS DELS INFANTS QUE VINGUIN DUES SETMANES O MÉS.

Inscripcions i més informació

Per més informació podeu trucar al 972 16 49 57 o escriure’ns a mcasalprim@fundacioemys.org

Inscriure's

Fundació Emys