Jornada Planificació i mecanització d’horta ecològica

Data: 20/01/2018
Professorat: Jordi Puig, ambientòleg, enginyer tècnic agrícola, productor ecològic i assessor de productors. Autor del llibre "L'hort del segon origen"
Preu: Gratuït
INSCRIU-TE
Jornada dedicada a entendre els principis bàsics que regeixen la producció ecològica, en especial, com realitzar rotacions i associacions de cultius i planificar-les al llarg del temps. Inclou, també, informació sobre principis de fertilització, maneig de plagues i malalties i com mecanitzar l’explotació en funció de la mida i l’objectiu productiu.

Introducció a les tècniques que regeixen les rotacions i associacions de cultius de cultius, els adobs verds, la fertilització, la gestió de plagues i malalties així com d’altres aspectes vinculats a la mecanització i a l’optimització del procés productiu especialment vinculat als calendaris de sembres en horta ecològica.

Programa
09.00 – 11.00 h · Especificitats de l’horticultura ecològica. Els elements conjunturals d’un hort. La planificació de cultius. L’associació de cultius. La rotació de cultius.

11.00 – 11.25 h · Pausa

11.25 – 12.00 h · La mecanització de l’horta. El calendari de sembres, plantades i recol·lecció

12.00 – 13.00 h · Pràctica de camp en la que s’escull una parcel·la real de la finca de can Moragues i es fa els disseny per iniciar la producció hortícola en aquesta

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.

Aquesta jornada forma part del PATT 2018 del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

Inscriure's

Fundació Emys