Curs Horta ecològica: fonaments per a l’horticultura ecològica (8a edició)

Data: Del 20 de gener al 20 d'octubre de 2018
Professorat: Killian Sampol, Jordi Puig, Xavi Fontanet, Josep Ramón Sainz de la Maza, Bàrbara Lòpez, entre d'altres
Preu: 175€
INSCRIU-TE
Per vuitè any consecutiu, des de la Fundació Emys, realitzem la formació en agricultura ecològica amb l'objectiu que els participants aprenguin a menar un hort ecològic, i descobreixin les tècniques i eines que fan possible l'eficiència i garanteixin la qualitat del producte que estan produint.

Com a novetat aquest any, la formació també està reconeguda com a crèdits de reconeixement acadèmic, 3 crèdits atorgats, per part de la Universitat de Girona (UdG). El codi d’homologació per part del Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya és el HOM19A00818.

En cada nova edició, el curs es va adaptant a les observacions fetes pels alumnes durant les avaluacions anteriors. És per això, que en aquesta vuitena edició, s’han incorporat noves sessions per aprofundir en temes com el sòl, l’agricultura regenerativa, l’eficiència i l’agricultura d’alt valor natural.

– Aprendre a menar un hort ecològic i descobrir les tècniques i eines que fan possible que els petits productors treballin de forma eficient i garantint la qualitat del seu producte.

– Posar a l’abast coneixements per a què els participants puguin realitzar un tipus d’horta d’alt valor nutritiu i natural, i eficient.
– Les sessions combinen una exposició teòrica amb una posada en pràctica dels coneixements introduïts.

Professorat

Jordi Puig, ambientòleg, assessor, productor ecològic i autor del llibre “L’hort del segon origen”

Bàrbara Lòpez, enginyera tècnica agrícola

Xavi Fontanet, biòleg i enginyer tècnic agrícola

Josep Ramón Sainz de la Maza, enginyer agrícola i assessor de productors, membre de SueloVivo i GeaOrganica

Judit Mesegué, enginyera agrícola i assessora de productors a través de l’empresa BioAcció

Ander Achotegui, ambientòleg i tècnic de l’entitat en temes agrícoles i forestals

Killian Sampol, enginyer tècnic agrícola i productor ecològic

Destinataris

El curs es dirigeix a productors d’horta ecològica que treballin en explotacions de petites i mitjanes dimensions. En l’admissió d’alumnes es donarà prioritat als productors en procés d’incorporació o bé als productors en procés de conversió a agricultura ecològica.

També està dirigit a persones que gestionin un hort d’autoconsum i tinguin un mínim coneixement sobre horticultura.

Certificació

El curs tindrà la homologació del Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya com a formació oficial dels productors en procés d’incorporació en el sector agrari (Codi homologació pendent). Per obtenir el certificat de realització caldrà assistir a un mínim del 80% de les sessions. La certificació s’expedeix un cop finalitzat el curs.

Programa detallat (16 sessions/69 hores)*

20/01/2018 · Planificació i mecanització d’horta ecològica · Jordi Puig · de 9 a 13h
27/01/2018 · Edefología hortícola (el sòl) · Bàrbara Lòpez · de 9 a 13h

10/02/2018 · Conservació de llavors ecològica i elaboració de planter · Les Refardes i Jordi Puig · de 9 a 13h

24/02/2018 · Cultius d’hivern i sistemes de protecció · Bàrbara Lòpez · de 9 a 13h

10/03/2018 · Bases tècniques de producció ecològica de fruiters · Killian Sampol · de 9 a 13h

24/03/2018 · Les rotacions i les associacions en els cultius hortícoles · Jordi Puig · de 9 a 13h

14/04/2018 · Fertilització, purins i adobs verds per a horta ecològica · Jordi Puig · de 9 a 13h

28/04/2018 · Sistemes de reg per a horta ecològica · Xavi Fontanet · de 9 a 13h

12/05/2018 · Els cultius extensius · Jordi Puig · de 9 a 13h

26/05/2018 · Agricultura regenerativa. Introducció i bases · Josep Ramón Sainz de la Maza · de 9 a 13h i de 14 a 17h

16/06/2018 · Plagues i malalties en horticultura ecològica · Xavi Fontanet · de 9 a 13h

30/06/2018 · Marges funcionals i fauna auxiliar · Bàrbara Lòpez, Judit BioAcció i Ander Achotegui · de 9 a 15h

07/07/2018 · Prevenció i terapèutica en horticultura ecològica · Xavi Fontanet · de 9 a 13h

15/09/2018 · Horticultura d’alt valor nutritiu. Com produir vegetals sans, gustosos i amb altes concentracions de nutrients · Jordi Puig · de 9 a 13h

29/09/2018 · Com fer més eficient i rentable una explotació hortícola ecològica; els fluxos de l’aigua, energia i primeres matèries · Jordi Puig · de 9 a 13h

20/10/2018 · Horticultura d’alt valor natural · Ander Achotegui · de 9 a 13h

* El curs inclou totes les sessions de formació sobre agricultura ecològica organitzades per la Fundació Emys aquest 2018. El preu conjunt és més barat que el pagament de les sessions per separat i inclou l’homologació. En cas de matricular-se a les sessions per separat no s’expedirà homologació, sinó certificat d’assistència, i sota petició de cada alumne/a. No inclou jornades del curs apicultura, fructicultura, ni altres jornades que es puguin programar sobre aquesta temàtica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.

Algunes jornades d’aquest curs estan pendents de formar part del PATT 2018 i ha rebut el suport el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

Inscriure's

Fundació Emys