Efectes de la contaminació en la salut

Data: 25 de maig
Horari: de 19:00 a 21:00
Professorat: Dr. Jordi Sunyer, catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública de la UPF
Preu: Gratuït
La contaminació de l'aire causa uns efectes sobre la salut semblants als del tabac, a diferència que a l'aire hi estem tots exposats. A més, els resultats són greus, ja que causa milions de morts i té un impacte no només sobre l'aparell respiratori sinó també sobre altres òrgans com el cervell.

El Dr. Sunyer, referent en epidemiologia ambiental, ens parlarà dels efectes de la contaminació a les persones i principalment als infants, als quals, són els més vulnerables a l’entorn.

PONENT

És cap del programa de Salut infantil d’ISGlobal. És catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública de la Universitat Pompeu Fabra. És el fundador i coordinador de la cohort de naixement INMA en Espanya i investigador principal de diversos estudis internacionals, que inclouen l’”ERC Advanced Grant BREATHE: BRain dEvelopment and Air polluTion ultrafine particles in scHool children”. La seva línia principal de recerca es basa en la freqüència i etiologia de l’asma i la MPOC, la contaminació de l’aire i les malalties cardiorespiratòries i els efectes dels contaminants sobre el desenvolupament neuroconductual en els primers anys de vida de l’infant. El 2014 va guanyar el premi més prestigiós mundialment de medi ambient i recerca en salut, el Premi John Goldsmith. Va rebre aquest premi per les seves destacades contribucions al coneixement i la pràctica de l’epidemiologia ambiental.

Fundació Emys