EL MALBARATAMENT ALIMENTARI EN EL SECTOR FRUCTÍCOLA CATALÀ

Data: Dilluns 01/03/2021
Horari: 19:00 a 20:45
Lloc: Zoom
Professorat: Dr. Jordi Giné Bordonaba, Enginyer Tècnic Agrícola i Enginyer Agrònom i actualment investigador del programa de postcollita de l’IRTA i Equip de gestió sostenible de la Fundació Emys
Preu: Gratuït – Finançat per l’Agència de Residus de Catalunya i el Departament de Territori i Sostenibiiltat

Es calcula que es llença fins a un terç de la producció mundial d’aliments, proporció que pot arribar a ser superior en horticultura i fruticultura. Expliquem les causes d’aquest malbaratament a través de la cadena alimentària (producció-distribució-elaboració-consum) i les possibles solucions a aplicar, especialment en la primera baula, la producció.

19:00 a 19:05 – Equip de la Fundació Emys

Entrada a l’aplicació dels diferents participants

Presentació de la jornada

19:10 a 19:45 – Equip de la Fundació Emys

El malbaratament al llarg de la cadena alimentària: context i dades globals

19:45 a 20:30 – Jordi Giné Bordonaba (IRTA)

– El malbaratament en el sector fructícola català: importància, dades, etc.

– Principals causants de les pèrdues per malbaratament (temperatura, humitat, fongs, maneig, etc.)

– Solucions principals i innovacions

Preguntes i cloenda

PONENTS

Aquesta jornada es realitza en línia.

El dia abans de la jornada rebreu l’enllaç d’accés a l’aula virtual des d’on podreu seguir-la

INSCRIPCIONS

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a acasado@fundacioemys.org.

Aquest curs forma part del projecte “Prevenció del malbaratament alimentari des d’una perspectiva d’economia circular: com reduir el malbaratament alimentari incidint de forma coordinada en les diferents baules de la cadena i les seves interaccions” i ha sigut finançat per l’Agència de Residus de Catalunya i el Departament de Territori i Sostenibilitat.

També et poden interessar