Nota prèvia: Finalment, davant la demanda per ampliar les edats i amb la voluntat de tirar endavant aquesta extraescolar, des de l’entitat hem decidit ampliar la franja d’edat de 1er a 6è de primària i, aprfitant el suport de l’empresa Batallé, que la quota sigui de 25€/mes. A més també oferim una proposta per dissabte el matí.

La Fundació Emys és una entitat de Riudarenes,  sense afany de lucre, que es dedica a la conservació del patrimoni natural, principalment a la Plana de la Selva, i especialment de les zones humides i la tortuga d’estany (Emys orbicularis, el seu nom científic).

Durant l’any realitzem diferents activitats relacionades amb l’educació ambiental (casals, camps de treball, activitats per centres educatius…). No obstant això, arran d’un projecte d’educació ambiental volem engegar l’extraescolar l’Escola de Naturalistes.

La idea principal és acostar els infants a la natura, a través dels següents objectius:

• La vinculació personal amb la natura
  • El coneixement profund, proper i complex d’aquesta
  • L’acció amb la presa de decisions responsables i adequades per contribuir a disminuir l’impacte de l’ésser humà en l’entorn

L’Escola de Naturalistes està pensada per tots aquells infants que els agrada la Natura i/o que volen aprendre més sobre tot el que l’envolta.

És una activitat totalment pràctica, pensada per fer-se a l’aire lliure (al bosc, al camp, al riu,…), independentment de l’època de l’any, ja us anirem informant del calçat i la roba que cal portar, per tal d’aprendre a observar, escoltar, diferenciar… les estacions, les plantes, els animals….. ,…).  Tot això ho treballarem a través de diferents metodologies: l’experimentació, el joc, l’observació, l’estudi dels processos naturals, la creativitat, entre d’altres.

A càrrec de l’entitat va tot el material necessari (salabrets, prismàtics, caçapapallones, guies de camp, microscopis, etc.)

INFORMACIÓ ESPECÍFICA PER CADA ESCOLA:

ESCOLA JOSEP BOADA RIUDARENES (RIUDARENES)
Dies: tots els dilluns a partir del 30 de setembre
Horaris: de 16:30 a 18:30 hores
Nombre màxim de participants: 15 (acompanyats amb de dos educadors ambientals). L’elecció dels participants es farà per ordre d’inscripció i pagament del primer trimestre.
Edats: alumnes que estiguin cursant entre 1er i 6è de primària
Preu: 25€/mes (primer trimestre pagament per transferència, segon i tercer per domiciliació bancària) i hi ha 3 places totalment gratuïtes per aquelles persones que hi estiguin interessats però necessitin una beca (valoració segons informe serveis socials).
Lloc: Espai Jove de Riudarenes, els educadors els recollirem a l’escola i anirem plegats cap a l’espai.
Més informació al 972 16 49 57 o a mcasalprim@fundacioemys.org

ESCOLA ELS ESTANYS (SILS)
Dies: tots els dimarts a partir de l’1 d’octubre
Edats: alumnes que estiguin cursant entre 1er i 6è de primària
Preu: 25€/mes (primer trimestre pagament per transferència, segon i tercer per domiciliació bancària) i hi ha 3 places totalment gratuïtes per aquelles persones que hi estiguin interessats però necessitin una beca (valoració segons informe serveis socials).
Lloc: a la mateixa escola
Més informació al 972 16 49 57 o a mcasalprim@fundacioemys.org

ESCOLA JACINT VERDAGUER (SILS)
Dies: tots els dimecres a partir del 2 d’octubre
Lloc: a la mateixa escola

INSTITUT DE SILS
Dies: tots els dimecres a partir del 2 d’octubre
Edats: alumnes que estiguin cursant entre 1er i 4t d’ESO
Lloc: Al Centre Cívic
Més informació al 972 16 49 57 o a mcasalprim@fundacioemys.org

CAN MORAGUES, SEU FUNDACIÓ EMYS (RIUDARENES)
Dies: tots els dissabtes a partir del 12 d’octubre
Horaris: de 10:00 a 12:00 hores

Us hi esperem!!

Amb el suport de l’empresa Batallé que subvenciona part de l’activitat per tots els infants. I l’Institut de Sils.