CASAL AMBIENTAL D’ESTIU 2019 · VIATGE AL CENTRE DE LA TERRA

Activitats
Data: Del 25 de juny al 10 de setembre, excepte les setmanes del 12 al 25 d’agost.
Horari: De 8:00 a 17:00
Professorat: Monitors/es Fundació Emys
Preu: Depèn

Tenint en compte el perfil de la nostra entitat, els seus objectius, la tasca que ha anat desenvolupant al llarg d’aquests anys i l’experiència dels casals realitzats; els objectius que ens plantegem a l’hora de dur a terme aquesta tasca són:

• Conèixer i respectar el medi natural i especialment l’entorn de la Plana de la Selva amb curiositat i interès
  • Potenciar la inquietud dels infants segons els seus interessos
  • Educar en valors
  • Aprendre significativament en un entorn lúdic i educatiu
  • Adquirir hàbits d’autonomia en les activitats quotidianes tan individuals com grupals
  • Fomentar el respecte per enfortir la cohesió del grup

A nivell més específic, aquest any per la temàtica escollida, els objectius formulats són:

• Conèixer els animals que viuen i/o s’amaguen sota terra
  • Descobrir com han evolucionat els animals
  • Conèixer els elements (minerals, roques, capes…) que formen la terra

Edats
De 3 a 12 anys.
Aquest any  seguirem formant quatre grups: el de petits, el de mitjans, el de grans, també hi haurà el grup de Súpergrans. Aquest darrer grup és el segon any que el fem i volem que sigui un grup format per els infants més grans del casal que tenen un alt interès en la natura.

Del 25 de juny al 10 de setembre, excepte les setmanes del 12 al 25 d’agost.

Acollida de 8:00 a 8:30h
Matins de 8:30 a 13:30h (de 8:30 a 9:00 hores és perquè els aneu portant i de 13 a 13:30 hores és per venir-los a recollir)
Menjador de 13:30 a 15:00h
Tarda de 15:00 a 17:00h

Metodologia
Tenint present que estem fent educació en el lleure i que el casal és un espai educatiu, a l’hora de fer la programació de les activitats, amb els coneixements que han de tenir els monitors de lleure, hem tingut en compte que es treballessin diferents aspectes i que alhora hi hagués un equilibri entre aquests (joc simbòlic, activitat física, llenguatge, creativitat, descoberta de l’entorn, entre d’altres). El casal es distribuirà a partir de grups d’edat i en funció de les inquietuds i motivacions de cada infant.

Viatge al centre de la Terra. Eix d’animació general.
Inspirant-nos amb la novel·la escrita per Jules Verne el 1864, una novel·la de ciència-ficcó i aventures, aquest any nosaltres també provarem d’iniciar un Viatge al centre de la Terra. Una naturalista i científica de la comarca, la Maria Pagèspetit, en un vell llibre sobre geologia escrit per en Raimón Tort el s. XVII, hi descobreix un escrit encriptat, en el qual hi descobrirà un missatge que l’engrescarà a preparar una expedició per anar a trobar el forat que els portarà, o no, al centre de la terra.

Per aquesta aventura la Maria necessitarà professionals (monitors i monitores) i col·laboradors (els infants) que l’acompanyin en aquest viatge per aprendre els misteris que s’amaguen dins la terra. Les etapes que travessaran, per cada una de les setmanes, seran les següents:

1. Exposició de la troballa de la Maria Pagèspetit i preparació de l’expedició
  2. Inici de l’expedició i primeres descobertes geològiques
  3. Descoberta dels animals que viuen a les coves
  4. Descoberta dels petits animals que habiten sota terra
  5. Descoberta dels grans animals que habiten sota terra
  6. Troballes d’animals extingits
  7. Retorn a la superfície de la terra

Cada dilluns es dedicarà una estona a posar en context a tots els infants perquè s’endinsin dins l’eix d’animació general per després treballar la temàtica en concret de la setmana. Per les setmanes següents, finals d’agost i setembre, es faran més expedicions, les quals s’adaptaran en funció de com hagin anat les setmanes anteriors i el nombre d’infants. La temàtica es treballarà tenint en compte l’edat dels infants, les seves inquietuds, a través del joc, activitats dirigides i la visita d’externs que ens ensenyaran moltes coses.

Preus

Coses a tenir en compte a nivell d’activitats:
La setmana del 15 de juliol, farem una sortida molt especial al Museu de les Ciències Naturals de Barcelona, on a part d’una visita hi farem una activitat . Horari de 9 a 15 hores. Opcional. Preu a part. Informació més endavant.
Els dies 25 i 26 de juliol seran especials i passarem una nit a Can Moragues. Casal normal, ens tornarem a trobar el dijous a les 18h per aquells infants que vulguin passar una nit a la finca. El divendres farem horari normal de casal. Opcional. Preu a part. Informació més endavant.

Coses a tenir en compte pel que fa a les inscripcions:

• ES PRIORITZARAN LES INSCRIPCIONS DELS INFANTS QUE VINGUIN DUES SETMANES O MÉS.
  • LES INSCRIPCIONS ES FORMALITZARAN UN COP FET EL PAGAMENT. Només es retornarà part de la inscripció si s’avisa de la baixa de l’infant amb un mínim de quinze dies d’antelació. En els casos que s’anul·li una setmana es retornarà el 100% de l’import si es compleix l’avís amb l’antelació mínima. I en el cas d’anul·lar la inscripció sencera es retornarà el 50% de l’import si s’avisa amb aquesta antelació.
  • Si no hi ha un mínim d’inscrits en alguna data o franja horària l’entitat valorarà si tira endavant l’activitat o no.
  • La inscripció queda formalitzada un cop s’ha fet el pagament.

Inscripcions i més informació
Per més informació podeu trucar al 972 16 49 57 o escriure’ns a mcasalprim@fundacioemys.org

També et poden interessar