CASAL AMBIENTAL DE NADAL

Lloc: Escola Josep Boada, Riudarenes/ Escola Jacint Verdaguer, Sils
Professorat: Monitors/es titulats de Fundació Emys
Preu: Depèn

Aquest any organitzem el Casal Ambiental de Nadal als municipis de Riudarenes, juntament amb l’Ampa Josep Boada, i Sils, juntament amb l’AMPA Els Estanys, l’Ampa Jacint Verdaguer i l’Ajuntament de Sils. Estem molt contents de la seva confiança en la nostra feina i a continuació us fem arribar tota la informació.

Objectius i metodologia:
Tenint en compte el perfil de la nostra entitat, els seus objectius, la tasca que ha anat desenvolupant al llarg d’aquests anys i l’experiència dels casals realitzats; els objectius que ens plantegem a l’hora de dur a terme aquesta tasca són:

• Conèixer i respectar el medi natural i especialment l’entorn de la Plana de la Selva amb curiositat i interès
  • Potenciar la inquietud dels infants segons els seus interessos
  • Educar en valors
  • Aprendre significativament en un entorn lúdic i educatiu
  • Adquirir hàbits d’autonomia en les activitats quotidianes tan individuals com grupals
  • Fomentar el respecte per enfortir la cohesió del grup

Objectius específics:

• Conèixer els animals que hivernen
  • Conèixer els diferents tipus d’hivernació
  • Conèixer les estratègies que tenen els animals de casa nostra per sobreviure aquesta època de l’any.

Tenint present que estem fent educació en el lleure i que el casal és un espai educatiu, a l’hora de fer la programació de les activitats, amb els coneixements que han de tenir els monitors de lleure, hem tingut en compte que es treballessin diferents aspectes i que alhora hi hagués un equilibri entre aquests (joc simbòlic, activitat física, llenguatge, creativitat, descoberta de l’entorn, entre d’altres). El casal es distribuirà a partir de grups d’edat i en funció de les inquietuds i motivacions de cada infant.

Eix d’animació/Temàtica:
Tal com us hem mostrat en els objectius per cada un dels dies de casal aniran apareixent els protagonistes per conèixer-los i saber com passen aquests dies de l’any, els animals seran: el ratpenat, l’ós, el cargol, la marmota, la granota, la tortuga, el liró, el dragó comú.

Dies:
23, 24, 27, 30 i 31 de desembre; 2 , 3 i 7 de gener

Horaris Riudarenes:

• Acollida de 8 a 2/4 de 9
  • Matí de 2/4 de 9 a 2/4 de 2
  • Menjador de 2/4 de 2 a les 15 hores (amb carmanyola)
  • Tarda de 15 a 17 hores

Les franges horàries es tiraran endavant en funció del que decideixi l’Ampa.

Horaris Sils:

• Acollida de 8 a 2/4 de 9 (mínim infants 5)
  • Matí de 2/4 de 9 a 2/4 de 2 (horari garantit, és a dir s’oferirà el servei encara que no s’arribi al mínim d’infants)
  • Menjador de 2/4 de 2 a les 15 hores (amb carmanyola, mínim infants 6)
  • Tarda de 15 a 17 hores (mínim infants 6)

Edat:
Infants de 3 a 12 anys

Lloc:
Escola Josep Boada, entrada zona menjador, en el cas de Riudarenes
Escola Jacint Verdaguer en el cas de Sils

Preus:
Consultar al formulari que trobaràs a continuació per saber el preus exactes. El formulari et farà el càlcul automàticament, resultat al final de tot del mateix.

Data límit inscripció:
Riudarenes: 18 de desembre
Sils: 13 de desembre

Per qualsevol cosa, us podeu posar en contacte amb nosaltres al 972 164957 i/o a mcasalprim@fundacioemys.org.

També et poden interessar