JORNADA HORTICULTURA ALT VALOR NATURAL. Beneficis i impactes de l’agricultura sobre el medi: propostes per millorar la biodiversitat

Formació
Data: 18/01/2020
Horari: De 9 a 13:30 hores
Professorat: Ander Achotegui, ambientòleg i Doctor en Ecologia i responsable de l’àrea d’agricultura ecològica de la Fundació Emys
Preu: Gratuïta

L’agricultura genera grans impactes sobre el medi ambient, especialment en els cicles biogeoquímics (nitrogen i fòsfor), la pèrdua de biodiversitat i el canvi d’usos del sòl. Sovint s’exposa què pot fer la biodiversitat per l’agricultura i quins beneficis ens aporta; en canvi, en aquesta jornada proposem canviar la perspectiva.
El que volem és mostrar què podem fer des d’una explotació hortícola per la conservació i promoció de la biodiversitat.
Amb l’agricultura d’alt valor natural, que proposem treballar en aquesta jornada, el que volem és fomentar la pràctica d’una agricultura productiva capaç de sostenir alts nivells i/o incrementar la biodiversitat de la nostra finca.
L’objectiu és entendre l’impacte de l’agricultura sobre el medi ambient a través d’un enfocament holístic i innovador i donar a conèixer els conceptes que defineixen l’agricultura d’alt valor natural.
A més, es mostraran exemples pràctics d’aquest tipus d’agricultura i els seus beneficis pel medi ambient.

Entendre l’impacte de l’agricultura sobre el medi ambient a través d’un enfocament holístic i innovador.
Donar a conèixer els conceptes que defineixen l’agricultura d’alt valor natural.
Mostrar exemples pràctics d’aquest tipus d’agricultura i els seus beneficis pel medi ambient.

Professorat
Sr. Ander Achotegui, ambientòleg i Doctor en Ecologia i responsable de l’àrea d’agricultura ecològica de la Fundació Emys

09.00 Inscripcions i presentació de la jornada
9.10 – 09.40 h · L’agricultura i els diferents tipus de producció (convencional, integrada i ecològica). Concepte d’agricultura d’alt valor natural (AVN)
09.40 – 10.45 h · Principals impactes de l’agricultura sobre el medi i possibles solucions des del punt de vista de l’AVN: conservació de la biodiversitat i canvi climàtic
10.45 – 11.10 h · Descans
11.10 – 12.30 h · Continuació: cicles del carboni, nitrogen, fòsfor i aigua
12.30 – 12.45 h · El projecte Resifarms: Aprenem a conservar els hàbitats semi-naturals de les finques agrícoles europees
12.45 – 13.30 h ·  Exemple pràctic a la finca de Can Moragues dels temes exposats
13.30 h Fi jornada

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.
Aquest curs forma part del PATT 2020 i ha rebut el suport el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

També et poden interessar