JORNADA CONSERVACIÓ DE LLAVOR ECOLÒGICA I ELABORACIÓ DE PLANTER

Formació
Data: 16/02/2019
Professorat: Jordi Puig, ambientòleg, productor ecològic i assessor de productors. Autor del llibre “L’hort del segon origen”
Preu: Pendent de si forma part del PATT19

Jornada enfocada a descobrir tècniques, pràctiques i sistemes per conservar les llavors i fer-ne planter amb l’objectiu d’empoderar els productors i els hortolans afeccionats per tal d’incrementar l’autosuficiència productiva i aprofundir en la conservació de varietats locals

Conèixer quins són els principals factors que afecten la conservació de les varietats locals d’horta i entendre perquè han estat menystingudes en front a les varietats comercials.
Generar coneixement en relació a la conservació de les llavors i material vegetal així com a la producció de planter amb l’objectiu de poder tancar el cicle vital d’aquestes varietats locals.
Aprofundir en la descoberta d’iniciatives de conservació de la biodiversitat cultivada i com podem col·laborar-hi.

Programa
09.00 – 10.30 h · La biodiversitat cultivada, problemàtiques de la conservació i gestió. Bases teòriques de la conservació de varietats locals. Selecció, reproducció i conservació de varietats locals. Com realitzar el planter i seleccionar els millors substrats per a fer-lo
10.30 – 11.00 h · Descans
11.00 – 13.00 h · Reconeixement de llavors. Pràctiques d’extracció. Identificació i criteris d’elecció de substrats per fer planter. Elaboració de planter.

Materials
Material a càrrec de l’alumnat: envasos per fer planter.
La Fundació Emys proporciona el substrat per fer el planter i les llavors.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a través d’aquest mcasalprim@fundacioemys.org.

Aquesta jornada està pendent de formar  part del PATT 2019 del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

INSCRIPCIONS PRÒXIMAMENT