JORNADA D’AIGUA I SISTEMES DE REG EN UN HORT ECOLÒGIC

Data: 27/04/2019
Professorat: Bàrbara Lòpez, enginyera tècnica agrícola, ADV del Bages
Preu: 25€

Planificar el sistema de reg de l’hort en funció de la climatologia, la disponibilitat hídrica i les varietats cultivades.
Conèixer diversos sistemes de reg i els seus avantatges i inconvenients.
Conèixer el principi d’estalvi hídric, els conceptes de xerohorticultura i la seva vinculació amb els principis de l’agricultura ecològica.
Conèixer sistemes per reduir la transpiració d’aigua del sòl (cobertures vegetals, sistemes d’ombreig, etc.)
Aprendre com s’instal·la un sistema de reg per degoteig.

Bàrbara Lòpez, enginyera tècnica agrícola, ADV del Bages

Programa
09.00 – 11.00 h · El clima i el reg. Aigua disponible al sòl. Disseny del sistema de reg: tipus i dosi.
11.00 – 11.20 h · Descans
11.20 – 12.20 h · Disseny del sistema de reg: freqüència i disseny de la xarxa i el capçal. Avantatges i inconvenients dels diferents sistemes i segons tipus de sòl.
12.20 – 13.00 h · Demostració dels materials i instal·lació dels diferents sistemes tractats. Pràctica d’instal·lació d’un sistema de reg per degoteig.

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a través d’aquest mcasalprim@fundacioemys.org.

També et poden interessar