JORNADA FAUNA AUXILIAR I MARGES FUNCIONALS

Formació
Data: 08/06/2019
Professorat: Bàrbara Lòpez, enginyera tècnica agrícola, ADV del Bages i Judith Meseguer de Bioacció
Preu: Gratuït

– Donar a conèixer els avantatges de la utilització de marges funcionals i les seves multifuncions (allotjament de fauna auxiliar; per repel·lir; insectes nocius; secrecions beneficioses pel sòl; etc.)

– Exposar els beneficis de la presència de fauna auxiliar en una explotació hortícola ecològica, a nivell del control de plagues i les malalties que se’n poden derivar, pol·linització, augment de la biodiversitat i equilibri de l’ecosistema, entre d’altres

– Explicar experiències de marges i fauna auxiliar en horta professional

– Posar en pràctica in situ d’un marge funcional i alliberament de fauna auxiliar en l’hort ecològic de la finca

9.05 h Presentació de la Jornada
9.10 h Canvi climàtic i de per què necessitem aquesta instal·lació de marges reservori per augmentar la biodiversitat  quant a finca.
10.30 h Pausa breu
10.40 h Plantes funcionals, experiències de marges en horta professional i insectes als que es vol atreure.
12.10 h Pausa breu
12.20 h Primera pràctica: trasplantament del marge.
13.00 h Experiències professionals amb fauna auxiliar, observació in situ d’insectes beneficiosos i introducció a camp dels mateixos
14.00 h Cloenda de la Jornada

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.

Aquest curs forma part del PATT 2018 i ha rebut el suport el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

També et poden interessar