JORNADA LES ROTACIONS I ASSOCIACIONS EN HORTICULTURA ECOLÒGICA

Formació
Data: 30/03/2019
Professorat: Jordi Puig, ambientòleg, productor ecològic i assessor de productors. Autor del llibre “L’hort del segon origen”
Preu: Gratuït

Conèixer, entendre i saber aplicar la rotació i associació de cultius és una estratègia bàsica pels efectes que aquests tipus de pràctiques generen tant en la fertilitat del sòl com en la producció, el control de plagues, entre d’altres. A més, és una de les pràctiques bàsiques en agricultura ecològica.

Programa
9.00 – 11.00h Principis de la rotació de cultius. Diferències entre el monocultiu i la rotació a diferents nivells (productivitat, plagues, estat del sòl…). Criteris i disseny de les rotacions. Exercici pràctic
10.50 – 11.10h  Pausa
11.10 – 12.20h  Principis de les associacions de cultius. Avantatges i inconvenients. Tipus d’associacions. Exercici pràctic
12.20 – 13.00h  Exercici pràctic final aplicant les rotacions i les associacions
13.00 h  Cloenda de la jornada

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a través d’aquest mcasalprim@fundacioemys.org.

Aquesta jornada forma part del PATT 2019 del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

També et poden interessar