JORNADA PLANIFICACIÓ I MECANITZACIÓ EN HORTICULTURA ECOLÒGICA

Formació
Data: 19/01/2019
Professorat: Jordi Puig, ambientòleg, productor ecològic i assessor de productors. Autor del llibre “L’hort del segon origen”
Preu: Gratuïta

Jornada dedicada a entendre els principis bàsics que regeixen la producció ecològica a l’hora de planificar i mecanitzar una finca hortícola per garantir una gestió sostenible i eficient, adaptada al territori i viable.  Els temes que es tractaran van des del context de l’hort (clima, elements biòtics…), infraestructura necessària, tècniques de cultiu, entre d’altres; fins a la mecanització manual i la motor, tractant la importància de l’ergonomia de cares al benestar físic de l’horticultor.

Introducció a les tècniques que regeixen les rotacions i associacions de cultius de cultius, els adobs verds, la fertilització, la gestió de plagues i malalties així com d’altres aspectes vinculats a la mecanització i a l’optimització del procés productiu especialment vinculat als calendaris de sembres en horta ecològica.

Programa
09.00 – 11.00 h · Especificitats de l’horticultura ecològica. Els elements conjunturals d’un hort. La planificació de cultius.
11.00 – 11.25 h · Pausa
11.25 – 12.15 h · La mecanització de l’horta. El calendari de sembres, plantades i recol·lecció. Ergonomia en l’horta.
12.15 – 13.00 h · Pràctica de camp en la que s’escull una parcel·la real de la finca de can Moragues i es fa els disseny per iniciar la producció hortícola en aquesta.

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.

Aquesta jornada està pendent de formar  part del PATT 2019 del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.