JOVES I NATURA · LES PLANES D’HOSTOLES

Lloc: Les Planes d’Hostoles
Professorat: Personal de Fundació Emys
Preu: Gratuït

Durant aquest 2021, i adaptant-se a les situacions adverses en les quals ens trobem, l’Ajuntament inicia una activitat per a joves enfocat a preservar el patrimoni natural del municipi, centrat en complementar l’estratègia global del municipi de vincular societat i natura. Conscients de la necessitat dels infants i joves de connectar amb la natura, de recuperar l’activitat física i de tenir contacte amb els seus companys, Natura i joves es planteja una acció innovadora que fomenti el coneixement, el sentiment de pertinença, la importància de la conservació de la natura, i la implicació dels joves de manera col·lectiva en la seva conservació.

Els joves coneixeran l’estat de conservació del seu municipi i els valors ambientals, culturals i paisatgístics que el conformen a través de l’aprenentatge i el servei.

Dates de realització: De l’5 al 30 de juliol de 9.00 a 13.00.

Nombre de places: 20 places. Tindrà prioritat qui s’apunti les 4 setmanes. Repartits amb dos grups de convivència, per ordre d’inscripció.

Termini inscripcions: fins el 21 de maig

Edat dels participants: Nascuts el 2005, 2006, 2007 i 2008.

Lloc de realització: En diferents espais del municipi. El punt de trobada serà a l’antiga Estació.

Preu de l’activitat: Activitat gratuïta.

Descomptes per a germans: No

Servei de menjador: No

El casal complirà tots els protocols de seguretat i higiene establerts per la Direcció General de Joventut i Salut davant la situació del COVID-19 (https://www.estiuamblleure.cat/ca/protocols-guies-i-models-prevencio-i-seguretat/). També compleix els convenis salarials i el Decret 267/2016, de les activitats d’educació en el lleure en les quals participen menors de 18 anys.

Els objectius que ens plantegem a l’hora de dur a terme aquesta tasca,  tenint en compte el perfil de la nostra entitat, la tasca que ha anat desenvolupant al llarg d’aquests anys i l’experiència dels casals realitzats, són:

• Conèixer i respectar el medi natural i especialment l’entorn de les Planes d’Hostoles amb curiositat i interès
    • Contribuir a la millora i la conservació del medi de les Planes d’Hostoles
    • Promoure que els participants esdevinguin difusors
    • Potenciar la inquietud dels joves segons els seus interessos
    • Educar en valors
    • Mostrar la realitat ambiental d’un territori i com es pot intervenir en aquesta
    • Adquirir hàbits d’autonomia en les activitats quotidianes tan individuals com grupals.
    • Fomentar el respecte per enfortir la cohesió del grup
    • Adaptar les circumstàncies del moment degudes al Covid-19 de tal manera que els infants ho visquin de manera segura i alhora lliure

Aquest any, i sempre, el contacte amb la natura, aprendre amb i d’ella serà fonamental. És un espai de joc, però també d’aprenentatge, de convivència, terapèutic…

Reunió informativa el 4 de maig a les 20 hores, a http://meet.jit.si/JovesiNaturaLPH21