AVICULTURA DE POSTA I HORTICULTURA. Conceptes bàsics i possibles sinergies entre explotacions

Formació
Data: 16/11/2019
Professorat: Aida Carbonell, enginyera agrònoma, assessora de granges ponedores i granja pròpia durant 5 anys.

Conèixer els conceptes bàsics de l’avicultura de posta i quines sinèrgies
i avantatges es poden generar si la incorporem en una producció hortícola
(o altres) és interessant tenir-ho present.
Pot suposar un producte complementari a la producció hortícola (o altres); permet canalitzar mermes i reciclar residus propis de la producció; pot ajudar al maneig com a fertilitzador i com a desherbatge. Així doncs, la jornada es centrarà en una primera part en les característiques d’aquest tipus d’explotació; i per l’altra, en com
incorporar-la a l’horta o altres.

9.00 h Inscripcions
9.05 h Presentació de la Jornada
Sra. Montse Casalprim, coordinadora de la Fundació Emys. I presentació de la  Sra. Aida Carbonell, enginyera agrònoma, assessora de granges ponedores i granja pròpia durant 5 anys, la qual durà a terme la jornada.
9.10 h Normativa ecològica en avicultura de posta
9.45 h Producció. Diferències en la producció entre raça híbrida i autòctona, durada de les gallines a l’explotació, etc.
10.30 h Instal·lacions segons tipus d’explotació: gran per negoci únic i petita com a afegit a altre activitat (horta, turisme rural, etc.).  Instal·lacions necessàries per a edificis, interiors, etc.
11.00 h Pausa
11.20 h Segona part instal·lacions
12.00 h Alimentació. Necessitats segons època de producció, alimentació
extra amb restes vegetals, etc.
12.45 h Visita a la Granja Slou (Riudarenes) i exposició de la part del
maneig (instal·lacions, animals, ous, patis (rotació amb horta i dejeccions (adob per horta)
14.00 h Cloenda de la jornada

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.
Aquest curs forma part del PATT 2019 i ha rebut el suport el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

També et poden interessar