REDUCCIÓ DEL MALBARATAMENT EN LA COLLITA I CONSERVACIÓ DE PRODUCTES HORTÍCOLES

Data: 19/10/2019
Lloc: Els Cortals, St. Hilari Sacalm
Professorat: Tècnics Can Moragues

Els objectius d’aquesta jornada són: d’una banda, aprendre sobre el malbaratament alimentari que es produeix en la producció agrícola i com altres baules de la cadena alimentària (distribució, elaboració i consum) influeixen de forma decisiva en aquest malbaratament. Proposta de solucions per minimitzar o resoldre aquest malbaratament.
D’altra banda, visitar una explotació agrícola ecològica amb el seu gestor, que combina producció hortícola amb producció agrícola de secà. La finca està situada a 1000 metres d’alçada, a Sant Hilari Sacalm.

09.00 – 09.10 h · Presentació de la jornada
09.10 – 11.00 h · El malbaratament alimentari en la producció agrícola. Problemes, interaccions i solucions. Collita i conservació.
11.00 – 11.30 h · Descans

11.30 – 13.00 h · Visita una finca d’agricultura ecològica. Finca d’en Julià Masó de BioMil, St. Hilari Sacalm, productor hortícola (maduixa, gerds,
espàrrecs, mongeta, patata, etc.) i de secà.

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.
Aquest curs forma part del PATT 2019 i ha rebut el suport el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

També et poden interessar