VISITA DE CAMP EXPLOTACIÓ HORTÍCOLA PROFESSIONAL (MARIA RIERA, PALAFOLLS)

Formació
Data: 13/04/2019
Horari: de 09:00 a 14:00hores
Professorat: Ander Achotegui, tècnic de Fundació Emys, responsable agricultura ecològica i, Maria Riera, propietària i gestora de l’explotació
Preu: 25€

A part de la teoria, és imprescindible anar a camp i en concret a visitar una explotació hortícola professionalitzada per conèixer de primera mà la realitat i el dia a dia del sector. La visita es desenvoluparà acompanyats de la mà d’un tècnic de la Fundació Emys però també de la propietària i gestora de la finca, la Maria Riera, amb els quals anirem tractant temes claus a tenir presents a l’hora de posar en marxa o gestionar una explotació.

• Conèixer el funcionament d’una explotació ecològica professionalitzada
  • Conèixer la custòdia del territori i en concret la custòdia agrícola
  • Descobrir l’origen i la història de l’explotació fins el dia d’avui
  • Tractar in situ temes concrets (planificació, mecanització, rotacions, fertilització…)

09.00 – 09.15 h · Benvinguda i presentació de la jornada
09.15 – 10.00 h · Història de l’explotació i informació bàsica d’aquesta (nombre d’hectàrees, tipus de terreny, recursos…)
10.00 – 11.00 h · Introducció a la custòdia i a la custòdia agrícola. Planificació i mecanització de la finca.
11.00 – 11.25 h · Descans
11.25 – 12.00 h · Conservació de llavors i elaboració de planter. Tipus de sòl.
12.00 – 12.45 h · Fertilització
12.45 – 13.00 h · Descans
13.00- 13.45 h · Rotacions i associacions. Sistemes de reg.
13.45 – 14.00 h · Resum i cloenda de la jornada

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Un cop inscrits us farem arribar la ubicació exacte del lloc de trobada per arribar llavors fins a la finca.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.

També et poden interessar