CASAL AMBIENTAL D’ESTIU 2021 · RÈCORDS GUINNESS DEL MEDI NATURAL (LES PLANES D’HOSTOLES)

Data: Del 28 de juny al 10 de setembre
Horari: De 9 a 13 hores. Acollida de 2/4 de 9 a 9.
Lloc: Escola Sant Cristòfol
Professorat: Personal de Fundació Emys
Preu: 38€/setmana

El casal complirà tots els protocols de seguretat i higiene establerts per els Departaments de Joventut i Salut davant la situació del COVID-19 (https://www.estiuamblleure.cat/ca/protocols-guies-i-models-prevencio-i-seguretat/). També compleix els convenis salarials i el Decret 267/2016, de les activitats d’educació en el lleure en les quals participen menors de 18 anys.

Els objectius que ens plantegem a l’hora de dur a terme aquesta tasca,  Tenint en compte el perfil de la nostra entitat, la tasca que ha anat desenvolupant al llarg d’aquests anys i l’experiència dels casals realitzats, són:

• Conèixer i respectar el medi natural i especialment l’entorn de la Vall d’Hostoles amb curiositat i interès.
  • Potenciar la inquietud dels infants segons els seus interessos.
  • Educar en valors.
  • Aprendre significativament en un entorn lúdic i educatiu.
  • Adquirir hàbits d’autonomia en les activitats quotidianes tan individuals com grupals.
  • Fomentar el respecte per enfortir la cohesió del grup.

A nivell més específic, aquest any per la temàtica escollida, els objectius formulats són:

• Conèixer les característiques de diferents hàbitats del món.
  • Descobrir diferents tipus d’animals i plantes que tenen característiques d’alló més sorprenents.
  • Aprendre a valorar les adaptacions dels éssers vius a l’entorn.
  • Adaptar les circumstàncies del moment degudes al Covid-19 de tal manera que els infants ho visquin de manera segura i alhora lliure.

Aquest any, un any més i de fet sempre, el contacte amb la natura, aprendre amb i d’ella és fonamental. És un espai de joc, però també d’aprenentatge, de convivència, terapèutic…

Edats
Infants que han cursat de P3 a 6è de primària aquest curs 2020/21

A partir del 28 de juny fins al 10 de setembre.

Horari
De 2/4 de 9  del matí a les 13 hores. Les activitats en sí seran de 9 a 13 hores.

Grups i places
Places limitades. Els infants estaran repartits en grups de convivència, amb 10 infants a cada grup i dos monitors titulats per grup.

Metodologia
Estem fent educació en el lleure i el casal és un espai educatiu. Per tant, a  l’hora de fer la programació de les activitats, hem tingut en compte que es treballessin diferents aspectes i que alhora hi hagués un equilibri entre aquests (joc simbòlic, activitat física, llenguatge, creativitat, descoberta de l’entorn, entre d’altres). L’equip rebrà també formacions específiques en relació al protocols.

Treballarem serens, empàtics, actuant des del sentit comú, tranquils, amb motivació i aprenent de la natura.

Eix d’animació general. Rècords Guinness del Medi Natural
Ens hem inspirat en la Guinness World Records, entitat que té com a visió convertir quelcom extraordinari en oficial, en quelcom reconegut. Nosaltres, com a membres de la Rècord Guinness del Medi Natural i membres del jurat, reconeixem les extraordinàries capacitats dels éssers vius. I ho fem perquè som l’autoritat reconeguda mundialment per fer aquesta tasca. I ho fem d’una manera rigorosa: investigant, medint i documentant-nos per validar aquesta vàlua i sobretot per donar-ho a conèixer per tal que ens serveixi d’inspiració a tots.

Al concurs d’aquest any es podrà presentar qualsevol cosa del medi natural (fulles, ocells, amfibis, rèptils, invertebrats, mamífers, meduses, roques, bolets…), i dedicarem cada una de les setmanes del casal, segons regió i hàbitat, a deliberar quins són els que cal ser reconeguts en aquesta edició tenint en compte: edat, toxicitat, velocitat, camuflatge, desplaçament, oïda, olfacte, lentitud i extrany.

Per aquesta tasca hi haurà un equip de professionals (monitors, monitores i els infants) que descobriran a través de diferents metodologies cada una de les candidatures i decidiran plegats, amb infants com a jurat vinguts d’arreu, a qui atorguen els premis de l’edició 2021.

Cada dilluns es dedicarà una estona a posar en context a tots els infants perquè s’endinsin dins l’eix d’animació general per després treballar la temàtica en concret de la setmana.

38€/setmana

Escola Sant Cristòfol

Coses a tenir en compte pel que fa a les inscripcions:

• ES PRIORITZARAN LES INSCRIPCIONS DELS INFANTS QUE VINGUIN DUES SETMANES O MÉS.
  • LES INSCRIPCIONS ES FORMALITZARAN UN COP OMPLERT EL FORMULARI I FET EL PAGAMENT.
  • EL PAGAMENT S’HAURÀ DE FER AL Nº DE COMPTE SEGÜENT: ES10 2100 2761 3002 0002 0862. POSANT DE CONCEPTE: CASAL + NOM I COGNOMS INFANT.
  • ABANS DE COMENÇAR EL CASAL ES REBRÀ UN CORREU AMB TOTA LA INFORMACIÓ QUE CALDRÀ QUE TOTES LES FAMÍLIES TINGUIN EN COMPTE I COMPLEIXIN.
  • Només es retornarà part de la inscripció si s’avisa de la baixa de l’infant amb un mínim de quinze dies d’antelació. En els casos que s’anul·li una setmana es retornarà el 50% de l’import si es compleix l’avís amb l’antelació mínima. I en el cas d’anul·lar la inscripció sencera es retornarà el 50% de l’import si s’avisa amb aquesta antelació.
  • En cas de contagi per Covid-19 tornarem el 50% de l’import durant els dies efectats, és a dir, que no s’hagi pogut assistir al casal,  per les famíles afectades.
  • Si no hi ha un mínim d’inscrits en alguna data  es valorarà si tira endavant l’activitat o no.
  • Aquestes inscripcions queden subjectes a les decisions que puguin prendre les autoritats competents en matèria de seguretat i salut.

Reunió informativa el 4 de maig a les 19 hores, a http://meet.jit.si/CasalAmbiental-LPH21

Per més informació podeu escriure’ns a info@fundacioemys.org