El rol de l’agricultura en el balanç de nutrients mundial: impactes i oportunitats

Cusos
Data: 04/03/2021
Lloc: En línia
Professorat: Sr. Anton Montsant i Sr. Ander Achotegui
Preu: Gratuït

El 80% de l´ús del nitrogen i el fòsfor a nivell mundial tenen una relació amb els usos agrícoles. L’ús, sovint excessiu o no òptim, de la fertilització ha provocat una sèrie d’alteracions en el cicle del nitrogen i el fòsfor que tenen impactes de primer ordre sobre el medi natural però també sobre el propi medi agrícola.

19.00 h Entrada a l’aplicació dels diferents participants
19.05h Presentació de la jornada
19.10 h Inici de la jornada, amb els següents punts:
– Components de l’ecosistema Terra. Per què necessitem tant de Nitrogen (N) i Fósfor (P) els éssers vius?- D’on ve la fertilitat d’un terreny? Què afecta al balanç del N i P en un camp? Com són les entrades i sortides de nutrients?
– Diferències en aquesta gestió entre l’agricultura tradicional i l’agricultura o moderna.
– Problemàtiques generades: eutrofització de rius i mars, accés de nutrients al camp i canvi climàtic, etc.. Exemples concrets.
– Possibles solucions: augment de matèria orgànica al sòl, cercar fonts de fertilitat properes, racionalització de la fertilització, etc. Exemples concrets.
20.30 h Precs i preguntes
20.45 – 21.00 h Cloenda de la jornada

Ponents
Jornada a càrrec d’Anton Montsant, Llicenciat en Ciències del Mar i Doctor en Biologia Molecular (2007). Ha fet recerca de laboratori a diversos països i publicat articles en revistes acadèmiques internacionals. Des de fa anys treballa amb diverses entitats en tasques de consultoria mediambiental i educació en ciències naturals. I el Sr. Ander Achotegui, ambientòleg i Doctor en Ecologia, director i responsable de l’àrea d’agricultura ecològica de la Fundació Emys.

Aquesta jornada es realitza en línia.

El dia abans de la jornada rebreu l’enllaç d’accés a l’aula virtual des d’on podreu seguir-la

INSCRIPCIONS:
Us podeu inscriure a través de RuralCat:

ruralcat.gencat.cat/inscripcionspatt

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.

Aquest curs forma part del PATT 2021 i ha rebut el suport el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.