LA NATURA ÉS PART DE TU
Fes-te mecenes, voluntari o apadrina una tortuga
Col·labora
VISITA L'ESPAI CAN MORAGUES
Vine a conèixer el nostre projecte i participa de les Emys Experiències
Coneix-nos
CONEIX LA FUNDACIÓ EMYS
Al nostre blog podeu trobar notícies, articles d'opinió i novetats sobre nosaltres
Blog

La Fundació Emys és una entitat sense ànim de lucre dedicada a la conservació de la natura, en especial a les zones humides i de la tortuga d’estany (Emys orbicularis),  mitjançant recerca, gestió, conservació, educació i conscienciació.

L’entitat treballa ajudant els actors del territori a fer-ne una gestió sostenible, promovent l’agroecologia, la gestió forestal sostenible, l’educació ambiental i l’ecoturisme.

La Fundació Emys treballa des de la recerca, la gestió i l’educació en espais forestals, agraris i zones humides per afavorir la seva conservació.

Treballem amb propietaris, gestors, experts i usuaris del territori per fomentar una conservació a llarg termini de la biodiversitat, on els diferents actors del territori prenen part activa de la seva gestió sostenible.

La Fundació té per objecte l’estudi, protecció i divulgació del patrimoni natural i cultural vinculat amb el medi natural mitjançant la custòdia del territori, amb especial èmfasi en els espais humits i la tortuga d’estany.

La Fundació Emys complirà les seves finalitats fundacionals tot fomentant les xarxes de voluntariat ambiental i promovent, especialment, la conservació del patrimoni natural entre els joves i els col·lectius en risc d’exclusió social.

El projecte de Fundació Emys neix el 1987 amb l’Associació ADEPAR, un grup de joves del municipi de Riudarenes que s’agrupen per conservar diferents punts d’aigua amb presència de tortuga d’estany.

L’any 2003, amb el suport de l’Ajuntament de Riudarenes i alguns mecenes, el projecte agafa un impuls definitiu i es crea la Fundació Emys, per la conservació del patrimoni natural de Catalunya.

Si vols saber tots els projectes i accions que duem a terme en cada àrea descarrega’t la nostra memòria anual.

Memòria anual 2019 (pdf)

esquema fundació emys

Conservació

Coneix la nostra línia estratègica i projectes de conservació de la biodiversitat.

Custòdia

Coneix com, perquè i quins projectes de custòdia del territori fem a l'entitat.

Coneix la nostra oferta educativa i projecte educatiu per a totes les edats.

Economia verda

Descobreix com promovem una economia que ajudi a conservar el territori.

Actualitat de la Fundació

Scolymus hispanicus

Card de moro, cardellet. Scolymus hispanicus. De gust agradable i molt semblant a l’escarxofa, es fan servir tendres per amanides i també… Llegeix més
Espai

Can Moragues

L’espai Can Moragues és una finca rural situada a Riudarenes que la Fundació Emys ha restaurat per convertir-la en el seu centre neuràlgic.  A Can Moragues pots venir a passejar-te per la finca tot coneixent més detalls de la nostra natura, participar a activitats lúdiques, tallers, formacions o també venir a comprar o a fer un bon àpat en harmonia amb la natura.

L’Espai Can Moragues es troba a la Carretera de Santa Coloma km 21,1 de Riudarenes i està oberta a tothom i de Dilluns a Diumenge perquè tothom la pugui gaudir.

Emys Experiències

JORNADA MALBARATAMENT ALIMENTARI EN AGRICULTURA I CONEIXENÇA D’UNA EXPLOTACIÓ HORTÍCOLA PROFESSIONAL

En aquesta jornada tractarem sobre el malbaratament alimentari, i ens focalitzarem en aquesta problemàtica dins de l’àmbit agrícola. Després d’una part teòrica, "visitarem" la finca professional de Lucas González amb l’acompanyament d’un tècnic de Fundació Emys, ens explicarà de primera mà el maneig agrícola d’una finca en custòdia del territori i també la gestió de la collita i la conservació.

Data: 31/10/2020
Lloc: Telemàtica
Professorat: Sr. Ander Achotegui, ambientòleg, Dr. en Ecologia i responsable de l’àrea d’agricultura ecològica de la Fundació Emys. Sr. Lucas Gonzàlez, Ecohorta la Vall de Montsoriu, membre de la Xarxa el Xapet.
Preu: 0€

VISITA LES GORGUES DE LES PLANES D’HOSTOLES

En aquesta pàgina trobareu el formulari per a poder fer la compra de tiquets d’accés. La teva aportació va destinada a seguir mantenint aquest espai natural protegit i a fer accions per conservar-ne la biodiversitat. Gràcies!

Preu adult: 3€
Preu infant: Gratuït (cal indicar quants)
Horari: de 10h a 14h i de 15h a 19h

ÀPATS DE MASIA

Vine a viure una experiència realment rural amb Sergi de Meià!

Data: sota demanda
Lloc: finca i masia de Can Moragues
A càrrec de Sergi de Meià
Preu: 50€
All articles loaded
No more articles to load

Col·labora amb la fundació

Fes-te Mecenes

Realitza una donació per ajudar a mantenir el projecte viu de la Fundació Emys. Pots aportar allò que et vagi bé i entraràs a formar part del nostre grup de mecenes.

Fes-te Voluntari

Ajuda’ns amb el teu temps a impulsar els nostres projectes! Com a voluntari podràs entrar en el programa de voluntariat i rebre formació en alguns aspectes específics de l’entitat.

Organitza un RSC

Ajuda a conservar la natura organitzant una de RSC amb la teva empresa i fes una acció que treballa alhora la millora del medi ambient i el teambuilding.

Apadrina una tortuga

El seguiment de tortugues es fa des de 1987 i hem aconseguit tenir el registre més longeu conegut a nivell mundial de poblacions de tortuga d’estany. Apadrina una tortuga i ens ajudaràs a seguir conservant-la!