Jornada Edafologia hortícola

Professorat: Bàrbara Lòpez, enginyera tècnica agrícola, ADV
Preu: Gratuït
INSCRIU-TE
Jornada per endinsar-nos en l'encara desconegut món del sòl. El sòl és un recurs poc renovable (pot tardar un segle per generar-lo) i sensible al canvi climàtic que té una importància clau en l'àmbit agrícola i forestal. A nivell d'horta, el coneixement del sòl i el seu manteniment són vitals per garantir la salut i la productivitat dels cultius.

Aprendre a interpretar l’estat i les propietats del sòl (granulometria, anàlisis de laboratori, cromatografia de sòls)

Aprendre les possibilitats dels diferents sòls segons el tipus de línia productiva

Aprendre tècniques possibles per millorar-lo

Programa
09.00 – 11.00 h · Tipus de sòls i classificació. La seva composició, estructura i la seva matèria orgànica.
11.00 – 11.25 h · Descans
11.25 – 12.00 h · Interpretació de diferents anàlisi de sòl
12.00 – 13.00 h · Pràctica de la tècnica Bokashi i de vermicompost

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a mcasalprim@fundacioemys.org.

Aquesta jornada forma part del PATT 2018 del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural.

Inscriure's
Fundació Emys