Jornada Sistemes de reg en un hort ecològic

Data: 28/04/2018
Professorat: Xavi Fontanet, biòleg, enginyer tècnic agrícola, assessor i formador en agricultura ecològica
Preu: Gratuït
INSCRIU-TE
Sessió per aprendre a planificar el sistema de reg de l'hort segons les casuístiques de cadascú (climatologia, disponibilitat hídrica, cultius). Es donaran a conèixer els diferents sistemes de reg amb els seus avantatges i inconvenients.

Planificar el sistema de reg de l’hort en funció de la cimatologia, la disponibilitat hídrica i les varietats cultivades.
Conèixer diversos sistemes de reg i els seus avantatges i inconvenients.
Conèixer el principi d’estalvi hídric, els conceptes de xerohorticultura i la seva vinculació amb els principis de l’agricultura ecològica.
Conèixer sistemes per reduir la transpiració d’aigua del sòl (cobertures vegetals, sistemes d’ombreig, etc.)
Aprendre com s’instal·la un sistema de reg per degoteig.

Professorat

Xavi Fontanet, Biòleg i enginyer tècnic agrícola. Professor de l’Escola Agrària de Manresa, tècnic de l’ADV de Producció Agrària Ecològica de Montsià – Baix Ebre i horticultor en diferents projecte agroecològics. Coautor del llibre Plagas y enfermedades en hortalizas y frutales ecológicos (2014) Ed. La Fertilidad de la Tierra.

Programa
09.00 – 11.00 h · El clima i el reg. Aigua disponible al sòl. Disseny del sistema de reg: tipus i dosi.
11.00 – 11.20 h · Descans
11.20 – 12.20 h · Disseny del sistema de reg: freqüència i disseny de la xarxa i el capçal. Avantatges i inconvenients dels diferents sistemes i segons tipus de sòl.
11.00 – 13.00 h · Demostració dels materials i instal·lació dels diferents sistemes tractats. Pràctica d’instal·lació d’un sistema de reg per degoteig.

Materials
La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Per a més informació, contacteu-nos al 972164957 o a través d’aquest mcasalprim@fundacioemys.org.

Inscriure's

Fundació Emys