Regeneració del sòl i control de malalties edàfiques a partir de l’aplicació de compost ric en carboni

Data: 22/09/2018
Professorat: Ander Achotegui i Maria Isabel Trillas
Preu: Gratuït
INSCRIU-TE
Sessió encaminada a entendre una metodologia de regeneració dels sòls agrícoles a partir del cas de l'Hort de Can Moragues, que és subjecte a un projecte de seguiment científic des de fa 1,5 anys.

El sòl és un ecosistema molt complex i amb una biodiversitat immensa, és necessari comprendre el seu funcionament bàsic per poder regenerar la seva biodiversitat, que millorarà la fertilitat i també reduirà la incidència de malalties d’origen edàfic. La xerrada és a càrrec d’Ander Achotegui, doctor en ecologia i responsable de gestió agrícola sostenible de la Fundació Emys i Maria Isabel Trillas, doctora en biologia, professora titular de la UB i fundadora de Biocontrol Technologies.

1) Comprendre el funcionament del sòl agrícola
2) Entendre la relació entre la biodiversitat del sòl, la fertilitat i la incidència de malalties.
3) Aprendre una metodologia de regeneració de sòls agrícoles.
4) Visitar un experiment de regeneració del sòl i avaluació de les malalties en directe, acompanyat d’experts.

9 – 9:20. Introducció al sòl: interaccions entre la geologia i la biología
9:20 – 9:40. La biodiversitat i la matèria orgànica al sòl i les seves funcions
9:40 – 10:00. Els sòls agrícoles, efecte de l’agricultura sobre el medi
10:00 – 10:20 Fertilització
10:20-10:40. Presentació del projecte i resultats principals obtinguts
Descans (20 min)
11:00 – 11:30 Les malalties del sòl
11:30-12:00  Les relacions entre la fertilitat i les malalties del sòl
12:00-13:00 Visita a l’hort demostratiu: Pila de compost, el sòl de l’hort i les malalties edàfiques.

La Fundació Emys proporciona el material necessari per a la part pràctica.

Inscriure's
Fundació Emys