Temàtica: Agricultura

FESTA DE LA TORTUGA 2019

Un any més dins la setmana de la natura celebrem la festa de la tortuga! És l’esdeveniment anual més important de la Fundació Emys, on farem xerrades, tallers, activitats ambientals, dinar popular,… i amb concert del grup d’animació Xiula!
Data: 09/06/2019
Horari: de 9h a 18h

JORNADA PREVENCIÓ I TERAPÈUTICA EN HORTICULTURA ECOLÒGICA

A nivell de prevenció s’exposarà factors bàsics que cal tenir en compte com: per què emmalalteixen els cultius i quins factors condicionen la seva salut. En relació a la terapèutica, s’explicaran els tractaments permesos i preparats naturals que es poden realitzar per a autoconsum, a més d’estratègies per gestionar les plagues i malalties.

Data: 29/06/2019
Professorat: Borja Camí, enginyer tècnic agrícola, anteriorment ADV fruiters Baix Llobregat,, etc..

JORNADA FAUNA AUXILIAR I MARGES FUNCIONALS

Utilitzar els recursos disponibles, reduir al mínim el nombre d’insums i ser capaç de sostenir alts nivells de biodiversitat; els quals es poden aconseguir amb l’aplicació de marges funcionals que atreguin i allotgin fauna útil, són aspectes que defineixen l’agricultura ecològica d’alt valor natural i que volem transmetre en aquesta jornada.

Data: 08/06/2019
Professorat: Bàrbara Lòpez, enginyera tècnica agrícola, ADV del Bages i Judith Meseguer de Bioacció

CULTIUS EXTENSIUS EN PRODUCCIÓ AGRÀRIA ECOLÒGICA

L’agricultura ecològica s’ha centrar molt en difondre temes relacionats amb l’horticultura i la fructicultura. No obstant això, creiem que és molt important dedicar una jornada als cultius extensius, els quals a nivell d’ús dels sòl són la majoria de la superfície cultivada.

Data: 25/05/2019
Professorat: Jordi Puig, ambientòleg, productor ecològic i assessor de productors. Autor del llibre “L’hort del segon origen”

REGALA EMYS

Aquestes festes regala Emys i fes un regal diferent: una experiència, una formació, un tiquet de compra, un dinar, un curs o un apadrinament d’una tortuga d’estany.

Vàlid fins al juny