TALLER D’ELABORACIÓ DE RATAFIA

Si creus que la Ratafia és part de la cultura de la nostra terra, ets seguidor incondicional del seu gust i aroma, però quan arriba el juny no saps ni com posar-t’hi, aquest taller és per a tu. Aprendràs què és la Ratafia, com fer-la, filtrar-la i degustar-la. Anima’t a venir, sortiràs amb la teva pròpia Ratafia cap a casa!

Data: 8, 22 i 23 de juny
Horari: 10.00 a 13.00 o de 16.00 a 19.00 hores
Professorat: La Sobirana
Preu: 45€

TALLER DE MOVIMENT, JOCS I ENTRENAMENT A LA NATURA

Activitat en la que combinem entrenament, tallers de moviment, jocs i contacte amb la natura. Passarem un matí movent-nos i jugant en un entorn privilegiat. Adaptat a qualsevol nivell de condició física, i obert a nens i nenes a partir de 6 anys.

Data: 18/05/2019
Lloc d’inici: Can Moragues, Riudarenes
A càrrec de: Naturafit
Preu: 15€/adult i 8€/infant

JORNADA PREVENCIÓ I TERAPÈUTICA EN HORTICULTURA ECOLÒGICA

A nivell de prevenció s’exposarà factors bàsics que cal tenir en compte com: per què emmalalteixen els cultius i quins factors condicionen la seva salut. En relació a la terapèutica, s’explicaran els tractaments permesos i preparats naturals que es poden realitzar per a autoconsum, a més d’estratègies per gestionar les plagues i malalties.

Data: 29/06/2019
Professorat: Borja Camí, enginyer tècnic agrícola, anteriorment ADV fruiters Baix Llobregat,, etc..

CONEGUEM LA TORTUGA D’ESTANY

Us animem a venir amb la família a conèixer la tortuga d’estany, una de les dues  espècies de tortugues autòctones d’aigua dolça de Catalunya, i que es troba actualment amenaçada.

Data: 22/06/2019
Horari: A les 11:00h
A càrrec dels Tècnics de la Fundació Emys
Preu: 5€

JORNADA PLAGUES EN HORTA ECOLÒGICA. IDENTIFICACIÓ

Jornada destinada a conèixer les principals plagues, fongs i malalties que podem trobar en el tipus d’horta ecològica que es realitza a Catalunya. Una bona identificació i un bon coneixement de les plagues més comunes per cada cultiu són bàsics per poder llavors fer accions de prevenció i terapèutica.

Data: 11/05/2019
Professorat: Borja Camí, enginyer tècnic agrícola, assessor i formador autònom dins Cooperativa Assesorament Arreu S.C.C.P

TREPITJANT LA RATAFIA

Una experiència sensorial única que permet entendre la vinculació de la ratafia amb el territori per la finca de Can Moragues, on descobrirem les plantes i les aromes que trobem en el licor.

Data: 14/04, 20/04 i 19/05
Horari: De 10.30 a 12.30 hores
Professorat: Cooperativa la Sobirana
Preu: 15€

JORNADA FAUNA AUXILIAR I MARGES FUNCIONALS

Utilitzar els recursos disponibles, reduir al mínim el nombre d’insums i ser capaç de sostenir alts nivells de biodiversitat; els quals es poden aconseguir amb l’aplicació de marges funcionals que atreguin i allotgin fauna útil, són aspectes que defineixen l’agricultura ecològica d’alt valor natural i que volem transmetre en aquesta jornada.

Data: 08/06/2019
Professorat: Bàrbara Lòpez, enginyera tècnica agrícola, ADV del Bages i Judith Meseguer de Bioacció

JORNADA LES ROTACIONS I ASSOCIACIONS EN HORTICULTURA ECOLÒGICA

Conèixer, entendre i saber aplicar la rotació i associació de cultius és una estratègia bàsica pels efectes que aquests tipus de pràctiques generen tant en la fertilitat del sòl com en la producció, el control de plagues, entre d’altres. A més, és una de les practiques bàsiques en agricultura ecològica.

Data: 30/03/2019
Professorat: Jordi Puig, ambientòleg, enginyer tècnic agrícola, productor ecològic i assessor de productors. Autor del llibre “L’hort del segon origen”

ALTRES MANERES DE FER SABÓ I XAMPÚ

En aquesta jornada ens endinsarem en l’alquímia del sabó de la mà de la Mercè, d’OLIEU. D’una marera fàcil, formularem i aprendrem la tècnica per poder realitzar les nostres pròpies fórmules a casa de forma totalment artesanal. Les participants s’emportaran a casa una mostra de tots els productes realitzats.

Data: 25/05/2019

TALLER PER APRENDRE A FER SABÓ PER LA ROBA

Data: 11/05/2019

TALLER PER APRENDRE A FER SABÓ DE MANS I DE COS

Data: 27/04/2019

JORNADA D’AIGUA I SISTEMES DE REG EN UN HORT ECOLÒGIC

Sessió per aprendre a planificar el sistema de reg de l’hort segons les casuístiques de cadascú (climatologia, disponibilitat hídrica, cultius). Es donaran a conèixer els diferents sistemes de reg amb els seus avantatges i inconvenients.

Data: 27/04/2019
Professorat: Bàrbara Lòpez, enginyera tècnica agrícola, ADV del Bages

CULTIUS EXTENSIUS EN PRODUCCIÓ AGRÀRIA ECOLÒGICA

L’agricultura ecològica s’ha centrar molt en difondre temes relacionats amb l’horticultura i la fructicultura. No obstant això, creiem que és molt important dedicar una jornada als cultius extensius, els quals a nivell d’ús dels sòl són la majoria de la superfície cultivada.

Data: 25/05/2019
Professorat: Jordi Puig, ambientòleg, productor ecològic i assessor de productors. Autor del llibre “L’hort del segon origen”

JORNADA DE PLANTACIÓ, VARIETATS TRADICIONALS D’ARBRES FRUITERS I PORTA-EMPELTS

La primera part de la sessió està destinada a donar a conèixer les varietats tradicionals i les seves característiques respecte a les varietats comercials (tipus, resistències, per zona…). En segon lloc, es donarà a conèixer el sistema cocoon i els seus avantatges . En tercer lloc, es presentarà la funció d’empeltar exposant les finalitats i els tipus, per posar després a la part final en pràctica.

Data: 06/04/2019
Professorat: Marco Sangiorgio i Ander Achotegui

PASSEJADES DELICIOSES

Passejada guiada per conèixer la història del mas de Can Moragues i la seva família, tot degustant diferents productes de la terra.

Data: 31/03/2019
Horari: De les 11 a 13 hores
A càrrec de tècnics de la Fundació Emys
Preu: 15€/adult i 8€/infant

REGALA EMYS

Aquestes festes regala Emys i fes un regal diferent: una experiència, una formació, un tiquet de compra, un dinar, un curs o un apadrinament d’una tortuga d’estany.

Vàlid fins al juny