FESTA DE LA TORTUGA 2019

Un any més dins la setmana de la natura celebrem la festa de la tortuga! És l’esdeveniment anual més important de la Fundació Emys, on farem xerrades, tallers, activitats ambientals, dinar popular,… i amb concert del grup d’animació Xiula!
Data: 09/06/2019
Horari: de 9h a 18h

CASAL AMBIENTAL D’ESTIU 2019 · VIATGE AL CENTRE DE LA TERRA

El casal d’estiu que us proposem és una aposta per gaudir de l’estiu en un entorn únic i amb una proposta educativa en el temps de lleure de qualitat.

Data: Del 25 de juny al 10 de setembre, excepte les setmanes del 12 al 25 d’agost.
Professorat: Tècnics Can Moragues
Preu: Depèn

TALLER D’ELABORACIÓ DE RATAFIA

Si creus que la Ratafia és part de la cultura de la nostra terra, ets seguidor incondicional del seu gust i aroma, però quan arriba el juny no saps ni com posar-t’hi, aquest taller és per a tu. Aprendràs què és la Ratafia, com fer-la, filtrar-la i degustar-la. Anima’t a venir, sortiràs amb la teva pròpia Ratafia cap a casa!

Data: 8, 22 i 23 de juny
Horari: 10.00 a 13.00 o de 16.00 a 19.00 hores
Professorat: La Sobirana
Preu: 45€

JORNADA PREVENCIÓ I TERAPÈUTICA EN HORTICULTURA ECOLÒGICA

A nivell de prevenció s’exposarà factors bàsics que cal tenir en compte com: per què emmalalteixen els cultius i quins factors condicionen la seva salut. En relació a la terapèutica, s’explicaran els tractaments permesos i preparats naturals que es poden realitzar per a autoconsum, a més d’estratègies per gestionar les plagues i malalties.

Data: 29/06/2019
Professorat: Borja Camí, enginyer tècnic agrícola, anteriorment ADV fruiters Baix Llobregat,, etc..

CONEGUEM LA TORTUGA D’ESTANY

Us animem a venir amb la família a conèixer la tortuga d’estany, una de les dues  espècies de tortugues autòctones d’aigua dolça de Catalunya, i que es troba actualment amenaçada.

Data: 22/06/2019
Horari: A les 11:00h
A càrrec dels Tècnics de la Fundació Emys
Preu: 5€

JORNADA FAUNA AUXILIAR I MARGES FUNCIONALS

Utilitzar els recursos disponibles, reduir al mínim el nombre d’insums i ser capaç de sostenir alts nivells de biodiversitat; els quals es poden aconseguir amb l’aplicació de marges funcionals que atreguin i allotgin fauna útil, són aspectes que defineixen l’agricultura ecològica d’alt valor natural i que volem transmetre en aquesta jornada.

Data: 08/06/2019
Professorat: Bàrbara Lòpez, enginyera tècnica agrícola, ADV del Bages i Judith Meseguer de Bioacció

ALTRES MANERES DE FER SABÓ I XAMPÚ

En aquesta jornada ens endinsarem en l’alquímia del sabó de la mà de la Mercè, d’OLIEU. D’una marera fàcil, formularem i aprendrem la tècnica per poder realitzar les nostres pròpies fórmules a casa de forma totalment artesanal. Les participants s’emportaran a casa una mostra de tots els productes realitzats.

Data: 25/05/2019
Horari: De 10 a 13 hores
Professorat: Mercè Serra d’Olieu
Preu: 25€

CULTIUS EXTENSIUS EN PRODUCCIÓ AGRÀRIA ECOLÒGICA

L’agricultura ecològica s’ha centrar molt en difondre temes relacionats amb l’horticultura i la fructicultura. No obstant això, creiem que és molt important dedicar una jornada als cultius extensius, els quals a nivell d’ús dels sòl són la majoria de la superfície cultivada.

Data: 25/05/2019
Professorat: Jordi Puig, ambientòleg, productor ecològic i assessor de productors. Autor del llibre “L’hort del segon origen”

REGALA EMYS

Aquestes festes regala Emys i fes un regal diferent: una experiència, una formació, un tiquet de compra, un dinar, un curs o un apadrinament d’una tortuga d’estany.

Vàlid fins al juny