Formacions i xerrades

Jornada tècnica: "Beneficis dels espais agrícoles no productius"

Finques agrícoles resilients i que conserven la natura

L'objectiu d'aquesta jornada és ajudar a diagnosticar l'estat de conservació i gestionar els espais de les nostres finques que no són cultivables, és a dir, els espais no productius. L'objectiu és doble: ajudar a gestionar boscos, basses, marges de cultius o tanques vegetals de manera que contribueixin a la producció, i alhora, aconseguir preservar la biodiversitat de la finca agrícola. Es podran veure i observar exemples reals de gestió d’aquests espais.

19.00 h Registre d’assistents

19.05 h Presentació de la jornada
Sr. Ander Achotegui. Ambientòleg i director de la Fundació Emys.

19.10 h Concepte de l’agricultura d’alt valor natural (AVN), impactes de l’agricultura sobre el medi i possibles solucions des del punt de vista de l’AVN

19.40 h Projecte Resifarms, ecodiag i exemples
Sr. Albert Guardia. Enginyer agrícola i responsable de l’àrea de gestió agrícola i forestal sostenible de la Fundació Emys.

20.15 h Precs i preguntes

20.30 h Cloenda de la jornada